Основні світові HR-тренди у 2019 році
1.Зростання популярності використання штучного інтелекту
Тепер уже зрозуміло нам всім – штучний інтелект з нами надовго. Siri, Alexa, Cortana і Google Assistant все популярніші серед користувачів, не за горами серйозне використання цієї технології і в сфері управління персоналом. Маємо вже успішні приклади.
Наприклад, у відомій міжнародній FMCG компанії впровадили повністю цифровий 4-етапний процес рекрутингу випускників навчальних закладів, який включає:
1. заповнення короткої онлайн-форми LinkedIn замість резюме, 2. 20-ти хвилинна серія відеоігор для оцінки навичок, 3. запис відео-інтерв’ю з подальшою цифровою оцінкою і ранжування для визначення відповідності кандидата, 4. участь в симуляції “Один день в житті компанії ” в Діскавері центрі компанії.
Кожен наступний крок кандидата на шляху отримання посади можливий тільки після успішного завершення попереднього етапу. Компанія повідомила про нововведення в наймі співробітників на своєму веб-сайті, заінтригувавши випускників тим, що вони, можливо, не дарма витратили свій час на Minecraft і World of Warcraft. Тепер цей досвід стане в нагоді в 20-ти хвилинній грі за вакансію в компанії-гіганті споживчих товарів.
І це зовсім не те ж саме, що традиційний метод сканування резюме, організації співбесід та валідації кандидатур (що може займати кілька тижнів). Використання алгоритмів і роботи з даними допомагає скоротити частку невдалих наймів, оскільки максимально точно оцінює здібності та якості кандидатів.
2.Робочі місця за межами офісу Згідно з опитуванням FlexJobs 85% мілленіалів віддають перевагу роботі з можливістю дистанційного спілкування. Коли організації шукають співробітників за кордоном, робота на відстані і зовсім неминуча. Зараз на ринок праці виходять покоління Y – мілленіали та Z. Z, як і попереднє покоління Y, знайоме з усіма сучасними технологіями, багато часу проводить в інтернеті, і вже не згодне бути «офісним планктоном». У наш час навіть вже не настільки привабливий образ дауншифтера на Балі. Новому поколінню швидше близьке амплуа молодого підприємця, який сидить в коворкінгу з колегами або на лекції в бізнес-акселераторі. Соцмережі і медіа постійно висміюють офісну рутину типового менеджера, тому нове покоління хоче мати можливість хоча б вибирати зручний графік роботи.
3.Особлива важливість поняття Candidate-Experiences Справа в тому, що сфера HR на сьогоднішній день керується кандидатами. Ринку настільки не вистачає кваліфікованих фахівців, що кожного з них організація повинна «зачепити» навіть якщо той не був прийнятий на роботу. Організований процес відбору, ясне і чітке проходження етапів прийому, відгуки та відповіді на подану кандидатуру – все це становить враження про вас і залишається в пам’яті потенційного співробітника або навіть клієнта.
Завдання сучасної компанії при підборі персоналу – максимально переконатися в тому, що будь-якого кандидата можна запросити в інший момент на відповідну йому вакансію
4.Гейміфікація управління HR Гейміфікація в управлінні персоналом використовує тригери і інші інструменти для мотивації досягнення найкращих результатів. Часто це може нагадувати програми лояльності: рейтинги, список лідерів, бейджі та звання. Такий підхід створює відчуття гри і задоволення, що мотивує співробітників на нові перемоги. Крім того таким чином ви можете зміцнити команду і забезпечити синергію команд і відділів. Так, імітаційна гра Multipoly в компанії PwC (Угорщина) дозволяє кандидатам перевірити свою здатність та готовність працювати в компанії на певній посаді на основі вирішення реальних проблем бізнесу. Результатом впровадження геймофікації стало зростання кількості зацікавлених кандидатів на 190% . Французький поштовий сервіс Formaposte застосував проект Jeu Facteur Academy, під час якого гравці (і потенційні співробітники) могли протягом тижня виконувати завдання кур’єра, формуючи в результаті реалістичні уявлення про роботу в компанії. Результат: зменшення коефіцієнта плинності кадрів з 25% до 8%. В українській компанії Netpeak оформлюють вакансію в дизайні комп’ютерної гри. Використовують гру з рейтингами “приведи друга та отримай бейдж та додаткові бали в рейтингу ініціативності”. Участь співробітників в турнірах он-лайн ігор дозволяє знаходити таланти.
5.Employee Experience Значущим є цілісне сприйняття, тобто сума вражень співробітника від взаємодії з роботодавцем у всіх областях і за весь час такої взаємодії, те, що в сучасному менеджменті прийнято називати EX (Employee Experience) – досвід співробітника. Сама концепція «employee experience» досить хороша: як ми можемо дати співробітнику той досвід, який буде повністю відповідати його потребам, очікуванням і можливостям? Коучинг – це хороший приклад. Він починається з глобальної моделі лідерства. У реальності більшість менеджерів не є хорошими тренерами і коучами, а це вміння є обов’язковим, адже їм потрібно буде вчити підлеглих. Тому задача HR-а організовувати робочий процес таким чином, щоб залучити менеджерів проводити коуч-сесії як мінімум два рази на рік. Цей новий підхід заснований на випробуваній і успішній концепції клієнтського досвіду і методології Customer Experience Journey Mapping (CXJM), яка допомагає організації краще зрозуміти клієнтів і створювати сервіси та продукти, які клієнти люблять і купують. Іншими словами, для організації її внутрішній клієнт – співробітник – набуває не менш важливе значення, ніж зовнішній клієнт (партнер, споживач), і стає важливим, який досвід співробітник отримує, працюючи в ній.
Матеріал підготували: Інна Ганжела, Марина Васильченко