Про професійну етику рекрутера
Про професійну етику рекрутера
Часто чуємо від кандидатів скептичну позицію щодо рекрутерів, незадоволення співпрацею з HR – ми, тому що некоректно себе поводили на співбесіді, не передзвонили по результатам спілкування, не зберегли конфіденційність. І таких ситуацій чимало.
Аналізуючи наш досвід у комунікації з кандидатами, ми виділили декілька основних моментів у спілкуванні з кандидатами, які допомогають дотримуватись етики та зберігати хороші відносини із кандидатом.
Основою всіх відносин між людьми є довіра. Відносини кандидата з рекрутером – не виключення. Важко “народившись”, довіра так само легко може зникнути, якщо ії не берегти. Як знайти, зберегти та підтримувати довіру з кандидатами. Ми виділили основні правила етики спеціаліста з підбору персоналу:
1. Конфиденційність — це основа основ довірливих відносин між кандидатом і спеціалістом з підбору персоналу. Рекрутер може використовувати інформацію, яка стосується кандидата тільки з дозволу того самого кандидата!
2. Зніміть напругу при першій зустрічі з кандидатом. Кандидат, розуміючи, що його будуть оцінювати, хвилюється. Ви — лідер, і Ваша задача отримати від людей краще, навіть якщо Ви їх не прийняли на роботу.
3. Ви намагаєтесь “продати” вакансію претенденту. Ніколи не описуйте можливості! Опишіть можливі шляхи розвитку кар’єри загалом. Не говоріть про те, чого не можете обіцяти, і про те, що часто не залежить від Вас особисто! Ми сторюємо у кандидата певні очікування, а коли вони з різних причин не виправдовуються, ми чуємо фразу : “Ви ж нам обіцяли…”.
4. Не перетворюйте співбесіду у монолог. Кандидат не зможе перебити Вас. А Вам необхідно буде приймати рішення за годину щодо цього кандидата. Співбесіда має на 80 % складатись із слів кандидата, і на 20% – із Ваших слів.
5. Ніколи не акцентуйте питання до кандидатів на тему національної/расової/релігійної та статевої ознаки. Це “ особиста” зона, а, у разі, якщо Ви хочете отримати дану інформацію, можна задавати кандидату опосередковані питання, ретельно аналізуючи розповідь кандидата.
6. У разі, якщо Ви хочете застосувати спеціальні методи оцінки потрібно попросити дозволу у кандидата.
7. Після прийняття Вашого рішення по кандидатам, Вам обов’язково буде необхідно відмовити кандидатам, які не пройшли конкурс на посаду. Більшість людей відносяться негативно до компаній, які “не дали зворотнього зв’язку”. Цей факт, однозначно, негативно впливає на репутацію компанії — роботодавця.
І чим цінніший кандидат, тим більш делікатною має бути відмова. У майбутньому такий спеціаліст може бути цінним рекомендантом!
Ми маємо завжди пам’ятати: сьогодні наймаємо ми, а завтра наймають нас! Тому вкладаймо у свою професiйну репутацiю!