Розробка компетенцій
Компетенція – інтегральна характеристика / критерії, що описують якість поведінки людини в певній діяльності. Як правило, ця якась ідеальна модель поведінкових проявів, що дозволяє йому досягати результату, бути ефективним в цьому виді діяльності.
Мета проекту:
Розробити модель компетенцій, що дозволить оцінити людину з точки зору його відповідності майбутнім посадовим обов’язкам; створити корпоративну систему навчання і розвитку персоналу; правильно розподілити бюджет витрат на адаптацію, навчання і розвиток персоналу.
Форми роботи:
- проведення опитувань співробітників і керівників;
- інтерв’ювання співробітників і керівників;
- стратегічна сесія;
- фасилітація
Етапи проекту:
ЕТАП 1. Підготовчий етап і збір інформації:
Планування проекту, визначення ключових параметрів, термінів, ознайомлення зі специфікою компанії, її цінностями, місією і стратегією; ознайомлення з функціоналом співробітників і тих стандартів, які обумовлюють максимальний результат
ЕТАП 2. Стратегічна сесія
Виділяються ключові критерії, індикатори та найбільш важлива інформація, необхідна для подальшого прописаний моделей компетенцій.
В результаті складається перелік компетенції, які відповідають найбільш актуальним завданням компанії, посади і виділяють індикатори, що описують і розшифровують компетенцію поведінковою мовою (як компетенція проявляється в роботі співробітника).
Робота на даному етапі починається з визначення кількості рівнів, які включатиме кожна з компетенція (3-9 рівні).
ЕТАП 3. Затвердження моделі компетенцій
Після прописання консультантом в результаті стратегічної сесії моделі компетенцій відбувається підсумкова вивірка моделі з замовником, при необхідності задіюються фасилітаційна технологія, яка дозволяє домогтися єдиного розуміння і прийняття моделі усіма керівниками.
Що Ви отримуєте за результатами проекту?
- Розроблені профілі компетенцій, які визначають стандарт успішної поведінки працівника на конкретній посаді;
- Модель компетенцій, яка є основою побудови комплексної системи навчання, формування кадрового резерву, створення системи мотивації в компанії і дозволяє відстежувати успішність реалізованих проектів в рамках розвитку персоналу, узгодженої зі стратегією компанії в цілому.